П`ятниця
28-04-17
09:27


Форма входу

Вітаю Вас Гость | RSS

САЙТ ВАРВАРІВСЬКОГО НВК

Головна ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ УЧНІВ Реєстрація Вхід
Головна » Статті » ДПА Тракторна справа » БЛОК 1

Система охолодження та мащення двигунів тракторів.

4.     Система охолодження та мащення двигунів тракторів.

Система охолодження призначена для підтримання оптимального теплового режиму двигуна регульованим відведенням тепла від найбільш гарячих деталей, які нагріваються в результаті тертя або контакту з гарячими газами.

Найвигідніший тепловий стан двигуна в межах 85-950С під­тримує система охолодження, яка відводить зайве тепло від деталей і передає ЇЇ навколишньому повітрю. Для відведення тепла від нагрітих частин двигуна використовують рідинну примусову систе­му охолодження. Циркуляція охолодної рідини в такій системі відбувається під дією відцентрового насоса, що подає охолоджену воду з радіатора в сорочку охолодження блока циліндрів.

Залежно від умов роботи вузлів і механізмів двигуна масло до них може підводитися декількома способами, конструктивно з'єдна­ними в єдину систему. В сучасних двигунах при існуванні різних способів подачі масла до тертьових поверхонь взаємодіючих деталей система мащення називається комбінованою і в ній застосовуються такі способи мащення: під тиском, краплинне (розбризкування маслом) і масляним туманом.

Основними елементами системи мащення є масляний насос, масляні фільтри і масляний радіатор.

                Для системи охолодження використовують таку охолодну рідину:

1) м'яку воду (снігову, дощову),

2) етиленгліколеві рідини (антифрізи):

- марки - 40 (світло-жовта),

- марки 65 (оранжева),

- Тосол-А 40,

- Тосол-А 65.

- охолодна рідина,

- повітря.

В систему охолодження трактора входять:

- радіатор,

- рідинний насос,

- перепускний шланг,

- термостат,

- датчик температури охолодної рідини,

- зливний кран сорочки охолодження блока і головки циліндрів,

- сорочка охолодження блока і головки циліндрів,

- жалюзі або шторка,

- датчик аварійного перегріву охолодної рідини - розміщений на верхньому бачку радіатора,

- вентилятор,

- покажчики температури та контрольна лампа знаходяться на щитку приладів.

 

Система мащення

Система мащення забезпечує безперервну подачу масла до всіх деталей механізмів і систем, між якими в процесі роботи виникає інтенсивне тертя. Масло, що подасться на тертьові поверхні дета­лей, зменшує тертя, промиває деталі від продуктів спрацювання, за­хищає деталі від корозії, ущільнює і частково охолоджує їх.

Залежно від способу подачі масла на тертьові поверхні деталей існують такі системи мащення: розбризкуванням, під тиском і комбінована.

На сучасних тракторних і автомобільних двигунах застосо­вується комбінована система мащення, яка забезпечує під тиском мащення корінних і шатунних підшипників колінчастого вала, підшипників розподільного вала, валиків і коромисел клапанів. Циліндри, поршні, розподільні шестерні та інші деталі змащуються розбризкуванням. Штанги, поверхні штовханів і кулачків роз­подільного вала змащуються самопливом. Комбінована система ма­щення працює так. Через маслозаливну горловину масло заливається в піддон картера, який є резервуаром для масла. Рівень масла в піддоні картера заміряють масломірною лінійкою, на якій є дві мітки, позначені буквами «П» і «Н» або без них. Рівень, масла повинен бути в межах цих міток. З піддона картера масло зливається через отвір, який закривається різьбовою пробкою.

При роботі дизеля обертання від колінчастого вала через проміжну шестерню передається на шестерні масляного насоса. Шестерні насоса обертаються, утворюючи в патрубці від масляного насоса до маслоприймача розрідження. Під дією розрідження масло надходить з піддона картера через маслоприймач до шестерень наcoca. У маслоприймачі здійснюється попереднє очищення масла.

Шестернями насоса масло нагнітається і подається під тиском по каналу до масляного фільтра. Якщо фільтр не працює або заби­тий канал, то тиск масла в каналі підвищується; кулька редукційного клапана стискує пружину, і масло через редукційний клапан, надходить знову в піддон картера. Якщо фільтр діє, то він очищає масло від металевих і мінеральних часточок (тонка очистка масла).

Після фільтра масляний потік розділяється на дві частини: більшу частина масла по трубопроводу потрапляє до масляного радіатора, менша для приведення в дію фільтра – стікає в піддон картера.

При нормальному температурному режимі двигуна масло, радіаторі охолоджується і надходить в головний масляний канал Якщо трубки радіатора забиті або зростає опір проходженню масла в холодний період року через його надмірну в'язкість, то ре­дукційний клапан спрацьовує і перепускає масляний потік повз радіатор в головний масляний канал.

Від головного масляного каналу по внутрішніх каналах і отворам в блок-картері масло надходить під тиском для мащення підшип­ників проміжної шестерні, корінних шийок колінчастого вала, опорних шийок розподільного вала, валика коромисел. По внутрішніх каналах у щоках і корінних шийках колінчастого вала масло потрапляє до порожнин шатунних шийок і підшипників. У деяких двигунів масло по отворах у стержні шатуна надходить для мащення поршневого пальця і підшипника верхньої головки шату­на. Тиск масла в головному каналі вимірюється манометром, встановленому на щитку приладів в кабіні трактора. При підви­щенні тиску в головному каналі спрацьовує редукційний клапан.

В порожнинах шатунних підшипників під дією відцентрових сил масло очищається від сторонніх домішок, які осідають на стінні порожнини у вигляді спресованої маси. Маса з порожнин вида­ляється при капітальному ремонті двигуна. Для мащення валика коромисел масло пульсуючим потоком йде по каналах в блоці і го­ловці блока, проходить радіальний отвір в опорній шийці роз­подільного вала і через отвір каналу головки блока потрапляє до пустотілого стояка валика коромисел, потім по отворах – у порож­нину валика, а звідти через отвори надходить до втулок коромисел і від них – до регулювальних гвинтів і штанг.

Масло, яке витискується із підшипників валика коромисел, роз­бризкується коромислами, і в об'ємі між головкою блока і кришкою головки блока утворюється масляний туман. Масляним туманом змащуються зовнішні поверхні деталей, які розташовані в цьому об'ємі, штанги і поверхні головки блока та її кришки. Масло, яке витісняється із підшипників розподільного і колінчастого валів у вигляді краплин, повертається в піддон картера. Краплини масла зустрічаються з колінчастим валом, який обертається, і розби­ваються ним до туманоподібного стану. Масляним туманом, утво­реним в картері, змащуються зовнішні поверхні колінчастого і роз­подільного валів, штовхані, штанги, шатуни, гільзи циліндрів, поршні і поверхні блок-картера.

Категорія: БЛОК 1 | Додав: alisa (29-04-10)
Переглядів: 4778 | Рейтинг: 2.6/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Меню сайту

ГОДИННИК


КАЛЕНДАР

Міні-чат

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
[Гость ]

Категорії розділу
БЛОК 1 [12]
БЛОК 2 [12]
БЛОК 3 [12]

ПРОГНОЗ ПОГОДИ

КОРИСНИЙ СОФТ

ЗАКЛАДКИ

Наше опитування
ВИ ЗАВІТАЛИ НА НАШ САЙТ ЩОБ...
Всього відповідей: 146

Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтів - uCoz